Το αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle» αποτελεί το πρώτο πυρηνοκίνητο πολεμικό πλοίο επιφανείας της Ευρώπης.
Δέος
προκαλεί το αεροπλανοφόρο «Charles
de
Gaulle»,
το οποίο η Γαλλία στέλνει στα... μέρη μας επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη στήριξή
της στην Ελλάδα, που για μία ακόμη φορά αντιμετωπίζει την προκλητικότητα των
Τούρκων.
Του Ανδρέα Βλάσση
Πρόκειται για τη ναυαρχίδα
-42.500 τόνων- του γαλλικού στόλου. Αποτελεί το πρώτο πυρηνοκίνητο πολεμικό
πλοίο επιφάνειας της Γαλλίας και το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο που κατασκευάστηκε
εκτός ΗΠΑ.
Έχει μήκος 260 μέτρα,
πλάτος 64 μέτρα, ύψος 75 μέτρα και ισοδυναμεί με κτίριο 25 ορόφων! Διαθέτει
τεράστιους χώρους αποθήκευσης, ενώ ο πυρηνικός αντιδραστήρας του διασφαλίζει,
πέρα από ενεργειακή αυτονομία άνω των επτά ετών. ταχύτητα σχεδόν 50 χιλιομέτρων
ανά ώρα. Χάρη σε αυτήν εξασφαλίζεται η προσνήωση και απονήωση βαρύτερων
πολεμικών αεροσκαφών. Χρησιμοποιεί σύστημα ατμοπροω- θούμενων ή ηλεκτρικών
καταπελτών τα οποία υποβοηθούν το αεροσκάφος να φτάσει στην απαραίτητη
ταχύτητα. Για την προσνήωση υπάρχει σύστημα σύλληψης των αεροσκαφών, τα οποία
φέρουν γάντζους που συγκρατώνται από συρματόσχοινα απλωμένα στο κατάστρωμα
πτήσης.
ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ
12.000 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
Το «Charles de Gaulle», με το πλήρωμα των 2.000 ανδρών και
γυναικών, είναι σε θέση να φιλοξενήσει έως και σαράντα πολεμικά αεροσκάφη στο
κατάστρωμά του, συνολικής επιφάνειας 12.000 τετραγωνικών μέτρων. Μπορεί να
μεταφέρει πολεμικά ελικόπτερα Α5565 Panther και Α5365 Dauphin, αεροσκάφη επιτήρησης Ε-20 Hawkeye και περισσότερα από
τριάντα μαχητικά Rafale Μ.
Το πλήρες πολεμικό φορτίο
του περιλαμβάνει κατευθυνόμενους πυραύλους εδάφους - αέρος Aster 15 μέγιστης ακτίνας δράσης, πυραύλους Mistral μικρής εμβέλειας,
πυροβόλα F2
20 mm, ανθυποβρυχιακό
οπλοστάσιο και εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα εντοπισμού, στόχευσης και
ηλεκτρονικών παρεμβολών.
Το κύτος του τρομερού
αεροπλανοφόρου άρχισε να κατασκευάζεται στα ναυπηγεία της Βρέστης στη Βρετάνη
το 1989 και ολοκληρώθηκε έπειτα από πέντε χρόνια. Το συνολικό κόστος ξεπέρασε
τα τρία δισ. ευρώ!
Πήρε το όνομα του στρατηγού
Ιαρλ ντε Γκολ και πρώτου Προέδρου της 5ης Γαλλικής Δημοκρατίας έπειτα από παρέμβαση
του τότε πρωθυπουργού Ζακ Σιράκ προς τον Πρόεδρο Φρανσουά Μιτεράν. Ο τελευταίος
σκόπευε να το ονομάσει «Richelieu»,
προς τιμήν του καρδινάλιου Αρμάν Ζαν ντι Πλεσί ντε Ρισελιέ.
0I ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΜΙ6!
Λίγα χρόνια αργότερα
προκλήθηκε σάλος όταν σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Guardian», η βρετανική Μυστική
Υπηρεσία Πληροφοριών (ΜΙ6), αποπειράθηκε να υποκλέψει τεχνικές λεπτομέρειες
του «Charles
de Gaulle». μέσω μηχανικών, πυρηνικών φυσικών
και ναυπηγών στα ναυπηγεία της Βρέστης!
Κάποια άλλα δημοσιεύματα,
το 1999. ανέφεραν ότι διαπιστώθηκαν σημαντικές ελλείψεις στο κατάστρωμά του
αφού δεν είχε το απαραίτητο μήκος για την απονήωση και την προσνήωση των
αεροσκαφών Ε-20 Hawkeye.
Τελικά, έγινε επέκτασή του κατά 4,4
μέτρα.
Το «Charles de Gaulle» πραγματοποίησε το πρώτο ταξίδι του
τον Μάιο του 2001 και έκτοτε έλαβε μέρος σε αποστολές σχεδόν σε ολόκληρο τον
πλανήτη. Εκτιμάται ότι έχει ήδη διανύσει περισσότερα από 650.000 ναυτικά μίλια.
Μεταξύ άλλων, βρέθηκε στον Ινδικό Ωκεανό για την επιχείρηση «Διαρκής
Ελευθερία» των ΗΠΑ, στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας στην Αραβική θάλασσα,
στον Περσικό Κόλπο και στη Μεσόγειο.
(SPIRTO-12/09/2020)
Δημοσίευση σχολίου